شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی امروز چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۵ قطعنامهای را تصویب کرد که از رژیم ایران میخواهد درباره ذخایر اورانیوم غنیشده خود روشنگری کند و به بازرسان اجازه دهد این ذخایر را راستیآزمایی کنند. ایالات متحده پیشگام تلاشها برای تصویب این قطعنامه بود.
دیپلماتهای حاضر در نشست غیرعلنی شورای حکام گفتند متن این قطعنامه که از سوی ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، و آلمان ارائه شده بود، با ۲۱ رأی موافق، ۳ رأی مخالف، و ۱۰ رأی ممتنع به تصویب رسید. به گفته آنها، روسیه، چین، و نیجر به این قطعنامه رأی منفی دادند، و ونزوئلا نیز اجازه شرکت در رأیگیری را نداشت